ARTICLE: “Reset: The post-coronavirus transport conundrum. Why public transport must reinvent itself”


During the coronavirus crisis, cities around the world seized the opportunity to close roads to cars and to expand pedestrian zones and cycle lanes. But what future will these initiatives have when normality is restored? Is there even the risk of a rebound in private car use if travelling on public transport continues to be discouraged? At the same time, the crisis is also a chance for public transport to reinvent itself and play a new role in the post-COVID-19 world.

Im Zuge der Coronakrise haben Städte überall auf der Welt die Gelegenheit genutzt, Straßen für Autos zu sperren und Fußgängerzonen sowie Radwege zu erweitern. Aber wie sieht die Zukunft dieser Initiativen aus, wenn sich das Leben normalisiert? Droht gar ein „Reboundeffekt“ (also ein Anstieg) beim privaten Autoverkehr, sollte der öffentliche Verkehr weiterhin gemieden werden? Die Krise birgt allerdings auch die Chance für den öffentlichen Verkehr, sich neu zu erfinden und in Post-Corona-Zeiten eine neue Rolle zu spielen.

Durante la crisis del coronavirus, numerosas ciudades en todo el mundo han aprovechado la oportunidad para cerrar las calles a los coches y ampliar las zonas peatonales y los carriles bici. ¿Pero qué pasará con estas iniciativas cuando se restablezca la normalidad? ¿Existe incluso el riesgo de que se produzca un rebote del uso generalizado del coche privado si se sigue desalentando el transporte público? Al mismo tiempo, la crisis también es una oportunidad para que el transporte público se reinvente y desempeñe un nuevo papel en el mundo posterior al COVID-19.

Foto: ELVERT BARNES VIA FLICKR